Het jaar 2014 nadert zijn einde en 2015 staat alweer voor de deur. De hoogste tijd voor de 10 (online)marketing voorspellingen voor 2015. Een van de voorspellingen is zonder meer de nog steeds immer toenemende focus van organisaties voor mobile marketing en mobile advertising.

Op dit moment wordt al 42% van de m-commerce verkopen vanuit apps gegenereerd. De analisten van toch niet het minste onderzoeksbureau Morgan Stanley geven aan dat het mobiele web groter wordt dan het desktop gebruik in 2015. Het draait in 2015 dan ook om mobiel, mobiel en nog eens mobiel. De aandacht van merken voor marketing op smartphones, tablets en wearabels neemt immer verder toe. Ook aan de kant van de bestedingen gaat het de goede kant op. Zo zijn de verwachtingen volgens mediabureau ZenithOptimedia dat de uitgaven aan bestedingen door adverteerders op mobiele devices zeven keer sneller gaat groeien dan de bestedingen op desktop.

De overige marketingvoorspellingen voor 2015? Stijgende populariteit van content marketing, slim gebruik van marketingdata en automatisering, nog meer productie en verspreiding van video, personalisering van content. En wat hebben deze trends gemeen? Nog meer relevantie te bieden voor de consument door op het juiste moment via het juiste kanaal van geschikte informatie en content te voorzien. Zodat de consument vloeiend door de salesfunnel heen wordt geleid en de ‘engagement’ met het merk verder te vergroten.  Bekijk alle 10 marketingvoorspellingen voor 2015 in onderstaande infographic.

photo:faceme(cc)

10marketingvoorspellingen2105