Het is geen geheim dat de oriëntatie voor het boeken van een hotel vaak start op een smartphone of tablet. De eerste boekingsbeslissingen worden dan ook op mobiele devices genomen, ook al vind de definitieve boeking nog regelmatig plaats via een desktop.

Het is geen geheim dat de oriëntatie voor het boeken van een hotel vaak start op een smartphone of tablet. De eerste boekingsbeslissingen worden dan ook op mobiele devices genomen, ook al vind de definitieve boeking nog regelmatig plaats via een desktop. Gemiddeld komt 30% van het verkeer van hotel en bookingssites al van mobiele devices. Bovendien blijven vakantiezoekers 2.08minuten langer actief op mobiel geoptimaliseerde websites. De Wake-Up Call voor een mobile marketing strategie is duidelijk. We hebben de 5 cruciale mobilemarketingessentials voor de hotelbranche voor je op een rij gezet.1. Verbeter mobile landingspagina’s.
2. Richt je op het stimuleren van de tijd die bezoekers op je site doorbrengen.
3. Bouw een hogere mate van loyaliteit op met je vaste gasten.
4. Maak het proces van digitaal boeken zo simpel mogelijk
5. Ga voor kwaliteit in het boekingsproces en in visual designDeze mobilemarketing essentials komen uit onderstaande presentatie van Tine Thygesen. In deze presentatie worden de 5 stappen haarfijn uitgelegd en de laatste mobile trends in de branche besproken.