Het aanbieden van producten via meerdere kanalen tegelijkertijd wordt ook wel multichannel genoemd. Door de toenemende digitale kanalen en mobiele devices is het nog nooit zo populair geweest. Een effectieve multichannel strategie zorgt ervoor dat er een heldere en consequente strategie wordt gevoerd over alle kanalen van een organisatie. Denk hierbij aan de corporate website, socialmedia, zoekmachines, in de fysieke winkel, in apps en/of advertentiecampagnes.

Welke 8 stappen moeten doorlopen worden om een effectieve multichannel campagne uit te zetten?

1. Identificeer korte en langer termijn doelstellingen.
2. Identificeer je communicatiedoelgroep en wie zijn je ambassadeurs?
3. Omschrijf je communicatieboodschap kort en krachtig
4. Welke acties wil je dat de doelgroep gaat nemen?
5. Begrijp hoe je fans denken.
6. Hoe wordt je communicatiedoelgroep het liefst geïnformeerd?
7. Maak een campagnekalender
8. Bedenk hoe je klanten bereikt en activeert in online communities.

Bekijk de details in onderstaande presentatie.