20% van alle apps worden maar 1x gebruikt. En dat terwijl organisaties niets liever willen dat huidige en nieuwe klanten zoveel mogelijk de app gebruiken.
Mobile push marketing kan een interessante bijdrage leveren aan het (her)activeren van gebruikers, zeker omdat maar liefst 68% van de smartphonegebruikers aangeeft push notificaties aan hebben staan. 44% van de smartphonegebruikers heeft zijn smartphone zelfs binnen handbereik om maar geen bericht te hoeven missen.

In onderstaande presentatie over mobile engagement wordt pushmarketing en specifiek mobile pushmarketing in de vorm van pushnotificaties uitvoerig uit de doeken gedaan. Hierbij alvast kort de 8 belangrijkste tips voor push marketing:

-Maak het gemakkelijk voor consumenten om zich in en uit te schrijven
-Creëer en hanteer doelgroep segmenten zodat je op de behoefte van doelgroepen in kan spelen
-Maak de communicatie persoonlijk en zet tot actie aan
-Timing is alles. Op het juiste moment de juiste boodschap verzenden
-Zorg voor de juiste frequentie.
-Maak gebruik van A/B Testing
-Maak gebruik van geautomatiseerde Marketing mogelijkheden
-Meten en monitoren op metrics die relevant zijn

Hoe gaan bovenstaande tips in zijn werk? Tip 9: Bekijk de presentatie van de ‘do and dont’s van Push en In-App Messaging van Localytics.

voorbeeldpushnotificatie