De beste 4 momenten op de dag om je zakelijke tweets te versturen zijn eigenlijk helemaal niet heel erg verrassend te noemen. Om 09.00uur wanneer het eerste kopje koffie wordt gedronken op kantoor, om 12.00uur wanneer de lunch zowat begint, om 15.00uur wanneer langzamerhand de concentratieboog toch echt wat minder begint te worden en uiteindelijk om 18.00uur als we  weer op weg terug zijn naar ons huis en in het openbaar vervoer of in de file (wat uiteraard niet geoorloofd is) onze smartphone er weer bijpakken. Uit onderstaande Marketing Twitter Sheet blijkt ook weer dat Twitter een echt zakelijk netwerk blijkt te zijn. Maar liefst 75% van de organisaties zijn actief op Twitter. Nog meer tips voor de beste resultaten voor het versturen van Tweets volgen.

Zo wordt bij het versturen van een tweet een afbeelding geadviseerd. Dit zorgt voor maar liefst voor een stijging van 200%  in engagement, terwijl ook het bijvoegen van een contentlink een extra engagement oplevert van 86%. Wanneer er een vraag in een tweet wordt gesteld is er een stijging van 22% op te merken in reacties. Toch ook niet verkeerd.

En ook nu blijkt de waarde van sociale netwerken en aanbevelingen van vrienden de grootste effecten te hebben op aankoopintenties van consumenten. Maar liefst 52% van de shoppers heeft zijn  aankopen gebaseerd op aanbevelingen van vrienden op sociale netwerken. Bekijk alle tips in onderstaande Twitter Marketing infographic.

Photo:michigancommunities(cc)

TwitterMarketingsheet