Klik hier en ontvang de nieuwste iPhone gratis! Met deze boodschap in je banner zal je ongetwijfeld een hoge ctr behalen. Of je heel veel rijker van het weggeven van Iphones wordt, is een tweede. Toch zijn er nog online marketeers die het succes van een campagne alleen afmeten aan de behaalde CTR (ClickThroughRate) van een campagne. Het overgrote deel van de online marketeers ziet echter de CTR in het perspectief van de doelstelling van de campagne. Vaak wordt de engagement, interactie met de advertentie uiting en het feit of de banner überhaupt zichtbaar is geweest ook meegenomen in het bepalen of de campagne wel of niet geslaagd is.

Uiteindelijk gaat het om het realiseren van de communicatiedoelstellingen als kennis, houding en gedrag. Online Display wordt hierbij steeds vaker ingezet als responsemedium. De winst is ook in dit geval niet het realiseren van de hoogste CTR, maar de nettowinst die gerealiseerd wordt op de campagne inzet.

Toch geeft de CTR en ‘Engagement’ met de uiting een interessante indicatie over hoe en op welke wijze de internetgebruiker met je merk en banner geacteerd heeft.

Op dit moment leveren Social Rich Media Ads en Native Ads de beste resultaten op.

Social ad formats allow advertisers to create a social experience for the user viewing the ad.  The compelling nature of this type of ad format fosters engagement with the advertiser’s brand on social networking sites, and allows the advertiser to integrate a viral component into the campaign as well.

Native advertising is a web advertising method in which the advertiser attempts to gain attention by providing content in the context of the user’s experience. Native ad formats match both the form and the function of the user experience in which it is placed. One form of native advertising, publisher-produced brand content, is similar in concept to a traditional advertorial, which is a paid placement attempting to look like an article. A native ad tends to be more obviously an ad than most advertorials.The advertiser’s intent is to make the paid advertising feel less intrusive and thus increase the likelihood users will click on it.

evolution of mobile display advertising

Bron: Celtra

Photo: lab604 (cc)