De rol van mobiele devices bij het boeken van vakanties wordt groter en groter. Maar liefst 9 van de 10 personen gebruikt zijn mobiel om zich te oriënteren op de naderende vakantie. En dat de mobiel ook een boekingskanaal is geworden blijkt wel uit het gegeven dat 1 op de 3 al een hotel boekt via zijn geliefde apparaat. Dat het snel gaat bewijst ook deze infographic waarin alle fases van de customer journey van oriëntatie tot aan het boeken van de ideale vakantie in relatie tot mobiele devices worden doorlopen.

Naast het veranderende aankooptraject wijst onderzoek ook uit dat reizigers steeds vaker gebruik maken van performance marketing-sites. Meer dan de helft maakt hiervan gebruik om de beste prijs te vinden: 57 procent zoekt zo naar goedkope hotels, 53 procent naar vluchten en 59 procent naar een complete vakantie. Zelfs tijdens de oriëntatiefase voor een vakantiebestemming, maakt 44 procent van de reizigers gebruik van performance marketing-sites. Dit is bijna een even grote groep als reizigers die op zoek gaan naar ideeën en informatie via online reisbureaus (50 procent). Lees meer over performance marketing websites en het boeken van vakanties uit een onderzoek van Tradedoubler hier.

Boeken van reizen via mobiel

Photo: dantaylor (cc)