Media-uitgever de Persgroep Nederland start op AD.nl een pilot met ‘in-banner shoppen’ met producten van Bol.com.

Senanga heeft het zogeheten ‘shoplet’ concept bedacht en de techniek hiervoor ontwikkeld. Via de ‘shoplet’ kunnen consumenten producten van Bol.com aankopen terwijl ze in de vertrouwde omgeving blijven van AD.nl. Het product in kwestie wordt ter plekke in de geïntegreerde winkelmand van Bol.com getoond. Het is voor het eerst dat verleiding en aankoop inclusief de betaling in dezelfde advertorial omgeving plaatsvindt. Zo wordt de advertorial zelf een webshop. Dit biedt kansen voor zowel de consument als de adverteerder.

In de pilot kunnen bezoekers van AD.nl in een advertorial omgeving inspiratie opdoen over de beste games om als kerstcadeau te geven. Bij interesse kunnen zij de games direct aanschaffen via de zogeheten ‘shoplets’ in de advertorial. De consument blijft binnen de omgeving van AD.nl. Wat deze propositie speciaal maakt, is dat verleiding en aankoop plaatsvindt in dezelfde omgeving. Daarmee is de Persgroep de eerste grote mediapartij die deze nieuwe vorm van adverteren invoert.

Bekijk een voorbeeld van ‘in-banner shoppen‘.

Willem-Albert Bol, Manager Marketing Advertising, de Persgroep Nederland: “Een belangrijk speerpunt is om onze digitale positie te versterken en productontwikkeling speelt hier een belangrijke rol in. Hiervoor kijken we graag naar samenwerking met andere partijen. Ook biedt het mogelijkheden voor nieuwe businessmodellen. We zijn trots om hier als eerste mediahuis mee de markt op te gaan, samen met Senanga en Bol.com. ”

Quote Rutger van Zuidam, CEO Senanga: “De lezer is ons uitgangspunt in het verhogen van relevantie, gebruiksvriendelijkheid en conversieprestaties van online advertenties. Na een uitvoerige testperiode met honderden bloggers, diverse webshops en merken waaronder Bol.com en Wehkamp, zijn we verheugd om nu de Persgroep Nederland als eerste grote mediaspeler aan te sluiten.”

Bron: dePersgroep