Native advertising wordt steeds meer een belangrijke pijler binnen mobiel adverteren. Naar schatting bestaat in 2014 al 49.3% van de totale mobiele inkomsten uit native advertising. Twee jaar geleden was dit nog 32.1%.  Native Advertising bestaat o.a. sponsored content, socialmedia in feed advertenties (o.a. promoted tweets en sponsored stories) en vormen van in-app advertising. Eigenlijk gaat het om advertenties die profiteren van een platform op een wijze zoals klanten ze ook echt gebruiken. Het IAB introduceerde dit jaar 6 vormen van native advertising.

De resultaten bij de inzet van native advertenties liegen er niet om voor adverteerders. Veelal ligt de ‘engagement’ (interactie met de uiting) tussen de 2 en 5x zo hoog als bij de inzet van traditionele banner advertenties.

Millenials; een interessante doelgroep voor veel adverteerders staan positief ten opzichte van  van Native Advertising, zo blijkt uit  onderzoek van Havas Media en Weve onder 3.000 social- en mobiele gebruikers. In het onderzoek wordt antwoord gegeven op de vraag hoe Millennials aangesproken wil worden op apps, mobiele websites en sociale netwerken. Check hier als je meer wilt weten over dit onderzoek.

Bekijk de status van Mobile Native Advertising in onderstaande infographic.

photo:faceme(cc)

Mobile Native Advertising