Deloitte Digital heeft weer een indrukwekkende presentatie afgeleverd over de status van smartphones, tablets, mobile statistieken, m-commerce en e-commerce trends in het huidige jaar 2015 en voor de komende periode. In deze presentatie wordt ingezoomd op de verschillen tussen web vs apps. Ook zien we veschillen in tijd en geld-bestedingen over de verschillende devices en platformen (iOS en Android).

Als we kijken naar de conversierate per device zien we dat deze voor de smartphone gemiddeld op 1,01% uitkomt, de conversierates voor tablets liggen een stuk hoger met 2,59%, maar ook dit jaar worden de hoogste conversierates (nog) met de laptop/pc behaald 3,11%. Belangrijkste reden om tot een aankoop (conversie) over te gaan verschilt per productcategorie. Zo is de belangrijkste reden voor kleding&accessoires een korting of een coupon, terwijl bij babyartikelen consumenten veel meer uitgaan van reviews en referenties van andere consumenten.

Bekijk de Deloitte Digital State of Mobile presentatie en verwonder je over hoe snel smartphones en tablets een plek hebben verworven in onze 24uurs economie en retail.