Dit is een van de uitkomsten uit een grootschalig onderzoek van Deloitte naar media en gebruikersgedrag van verschillende media tegelijkertijd. 86% is aan het multitasken tijdens het TV kijken, maar gemiddeld 22% doet dit gerelateerd aan het TV programma dat hij of zij aan het kijken is. Onder de doelgroep 31-37 jaar ligt dit het hoogst met  maar liefst 30%. Meer dan een 1/3 van de consumenten zo blijkt is inmiddels een digitale omnivoor. Wat is dat eigenlijk?

Een digitale omnivoor is iemand die een trio aan devices gebruikt. Een smartphone, tablet en desktop. Uit hetzelfde onderzoek gedaan in de VS blijkt dat bijna een kwart van de tijd dat we gamen dit plaatsvindt op de tablet(8%) of smartphone (15%). Op de laptop is dit 22%.

Ook is gevraagd in hoeverre consumenten zich laten beïnvloeden in het shoppingproces. Met andere woorden waardoor en door wie laten consumenten zich leiden om tot een aankoop van een bepaald product of dienst over te gaan. De grootste invloed blijkt nog steeds te komen van aanbevelingen door vrienden, kennissen en familie . Ook TV commercials en online reviews behoren tot de top 3 van factoren die de grootste invloed hebben om over te gaan om een product of dienst aan te schaffen. Bekijk het gehele overzicht in onderstaande presentatie.