Fashionchick verlegt haar grenzen. Gebruikers van de social shopping app van Fashionchick.nl ontvangen nu ook pushberichten met aanbiedingen van één van de aangesloten webshops, als zij in de buurt van de fysieke winkel zijn. Met deze relevante marketing op basis van locatie activeert de app Fashionchick-vrouwen op het juiste moment.

Perfecte timing
Door de door Plot Projects ontwikkelde technologie, die is ingebouwd in de Fashionchick applicatie, is het voor het shopping platform mogelijk om berichten te sturen wanneer iemand in de buurt is van een bepaalde locatie. De eerste tests zien er veelbelovend uit. De webshops zijn enthousiast om deze innovatieve manier van adverteren door middel van push-berichten gebaseerd op locatie te proberen.

“We zijn nu al erg te spreken over CTR van de test. Deze manier van adverteren komt niet ‘spammy’ over en wordt gezien als een zeer welkome tip. Met de Drie Dwaze Dagen bij de Bijenkorf hebben wij een range van 200 meter aangehouden, aangezien kleinere geofences doorgaans een hogere conversie hebben. Wij kregen de tip van Plot Projects om de openingstijden toe te voegen, hierdoor krijgen gebruikers nooit een bericht terwijl de Bijenkorf gesloten is. Wel zo handig als je bedenkt dat er vaak uitgaansgelegenheden rondom de Bijenkorf locaties liggen. In de kroeg ben je nou niet echt in de ‘shopping-mood’.” Aldus Ellen Snijder, founder Fashionchick.

On the go shoppen voor élke vrouw
Eind vorig jaar heeft Fashionchick naast de vernieuwde iPhone- en iPad app ook een Android applicatie gelanceerd. Hierin zit ook meteen de geolocatie-technologie, waarmee het aantal gebruikers dat pushberichten met interessante aanbiedingen ontvangt enorm is gegroeid. Op dit moment hebben zo’n 120.000 vrouwen de app gedownload, hier komen dagelijks honderden vrouwen bij. Naast de geolocatie-technologie heeft de Fashionchick app ook een nieuw jasje gekregen waardoor hij beter aansluit bij het design van de website.