Het hart van online marketing wordt meer en meer content gedreven. In een adem noemen we contentmarketing vaak met social media, virals en zoekmachine marketing. Niet gek want deze zijn sterk met elkaar verweven. Het bewust willen boeien en binden van de doelgroep door middel van een bewuste contentstrategie zorgt uiteindelijk voor een goede reputatie, conversaties, conversies en waardevolle relaties. Marco Derksen eigenaar van marketingfacts en oprichter van Upstream is een van de marketing experts die je  in een klap op de hoogte brengt van de status van contentmarketing in ons digitale tijdperk. Zijn visie heeft hij in een presentatie gegoten.

In deze presentatie wordt de ‘connected consumer’ beschreven. De ‘connected consumer’ heeft  niet alleen onze wijze van communiceren drastisch veranderd, maar ook de wijze waarop organisaties haar producten en diensten aanbieden aan de markt. De verschuiving van push marketing naar pull marketing waarbij vindbaarheid, likability en relevantie de boventoon voeren worden in deze presentatie aangehaald. Tevens zijn een aantal interessante cases zoals die van RedBull en Coolblue toegevoegd.

Neem het op je gemak even door en raak geïnspireerd over alle kansen die contentmarketing met zich meebrengt.

Bron: Marco Derksen, Upstream

Photo: d-vdm (cc)