Contentmarketing is hotter dan hot! Met push marketing schreeuwen dat je de beste bent in je branche kan al lang niet meer.  Door informatie, tips en kennis te delen via diverse content kanalen laat je je kennis en expertise zien in je vakgebied. Het doel van de inzet van content marketing is echter niet alleen ‘content leadership’ opbouwen. Ook wordt door marketeers het verhogen van de betrokkenheid van je gebruikers (engagement), traffic genereren naar je bedrijfswebsite, het verhogen van de naamsbekendheid en ROI/Sales als belangrijke doelstellingen genoemd voor het gebruik van contentmarketing.

Contentmarketing: is het creëren of publiceren van content met als doel een relatie aan te gaan en/of te onderhouden met bestaande en/of potentiële klanten. Met games, apps en wedstrijden kan je je doelgroep motiveren om met je merk bezig te zijn. Toch zijn sociale berichten nog steeds de vaakst voorkomende vorm van content. E-mailnieuwsbrieven, nieuwsartikelen en persberichten maar ook blogposts volgen al snel.

Outbrain heeft onderzoek gedaan in haar netwerk en hieruit komt naar voren dat de hoogste engagement plaatsvindt via mobiele devices. De gemiddelde CTR voor content is 34% hoger dan via desktop en 8% hoger dan op de tablet het geval is.

 

Oengagment contentmarketing

Bron: Outbrain

Photo: giljadehamilton (cc)