In lijn met de digitale strategie lanceert Het Financieele Dagblad vandaag de sterk verbeterde versie van zijn e-paper. Met deze vernieuwde digitale weergave van de papieren krant maakt Het FD gebruik van de laatste technologische mogelijkheden en komt tegemoet aan de wensen van gebruikers. Na het downloaden van de nieuwe ‘e-paper app’ kunnen lezers:

1. Krantenartikelen bewaren om ze later te lezen (bookmarken);
2. Artikelen delen via sociale media als Twitter, LinkedIn en Facebook;
3. Zoeken in een online archief waar een jaar aan kranten in zit;
4. Automatisch oudere e-paper edities verwijderen, zodat het geheugen van tablet of smartphone niet volloopt.

‘Met de vernieuwde e-paper geven we verder invulling aan onze digitale strategie’, zegt FD-hoofdredacteur Jan Bonjer. ‘Voor een groeiend aantal abonnees is de e-paper dé manier om het FD te lezen. Met de nieuwe app hopen we ze nog beter van dienst te zijn. Omdat ook de website FD.nl beschikbaar is in de app, biedt de e-paper álles wat de FD-redactie maakt.’

Het percentage lezers met een digitaal abonnement is in een jaar tijd toegenomen van 30% naar 44%. E-paper-abonnees zijn in deze categorie de belangrijkste groep. In totaal is de gecombineerde oplage van Het FD hiermee gegroeid richting de 75.000.

Naast de nieuwe functionaliteiten blijven de bestaande vertrouwde mogelijkheden natuurlijk bestaan, zoals automatisch de laatste editie downloaden, doorklikken naar artikelen op FD.nl, full text search en de RSS-feed met het laatste nieuws.

De app die nodig is om de FD e-paper te lezen is beschikbaar in de Apple Store en in Google Play. Bestaande lezers van de e-paper kunnen een update van de app downloaden.

Bron. FD