Het Google mobiel vriendelijk algoritme in een handomdraai. Dat belooft deze infographic ons te vertellen. De aanpassing van het algoritme door Google begin dit jaar heeft veel website eigenaren die nog niet over waren aan het werk gezet. Alles heeft te maken met het internetgedrag en daarmee het zoekgedrag dat de afgelopen jaren aan sterke verandering onderhevig is geweest. Zo is de verwachting dat binnen een jaar mobiel zoeken populairder is dan op de desktop.

Het Google mobielvriendelijk SEO algoritme in een handomdraai
De mobielvriendelijkheid van websites wordt dus door Google meegewogen in de vindbaarheid van websites in de mobiele zoekresultaten. Daarbij zijn er drie opties voor website eigenaren om hun website aan te passen. De bekendste is responsive design, daarbij past de webpagina zich automatisch aan het schermformaat van de device aan. De tweede optie is dynamic serving, waarbij dezelfde url aan de hand van deviceherkenning de juiste content biedt voor de gebruiker. De derde optie zijn de(in het verleden populaire) mobiele websites. Een groot nadeel is dat dit meerdere urls vergt. En als de aanpassingen zijn doorgevoerd door website eigenaren, zijn deze dan voorlopig klaar? Nee, het zal een kwestie van tijd zijn dat ook smartwatches en wearables gebruikt gaan worden voor ons zoekgedrag.

photo:faceme(cc)

mobielvriendelijk.google.algortime