Realtime advertentie aanbieder Improve Digital lanceert een nieuw Mobile In-App advertentieproduct. Dit advertentieproduct wordt geïntegreerd in het 360 real-time advertentieplatform van Improve Digital en biedt  Mobile In-App uitgevers een makkelijke oplossing om hun hele mobiele (smartphone- en tablet) verkeer te optimaliseren en omzet te verhogen.

Dit geldt zowel voor hun app- als mobiele web omgeving. Met dit product kunnen uitgevers nu gebruik maken van één platform om  hun reclame en audiences te beheren en de programmatic sales en omzet te maximaliseren.

“Bij Sanoma zien we een snelle groei van onze bezoekers naar mobiele omgevingen, daarom is de mogelijkheid voor een multi-screen omzetstrategie voor onze reclame activiteiten ontzettend belangrijk”, zegt Martijn Eindhoven, Manager Yield en Advertising bij Sanoma. “Improve Digital`s Mobile In-App oplossing zal ons helpen onze programmatic sales over alle kanalen te beheren, waarbij we de volledige controle over onze verkoop behouden vanuit één platform.”

Door gebruik te maken van het mobiele In-App product, kunnen uitgevers hun campagnes via het 360 platform van Improve Digital beheren. Het 360 platform ondersteunt direct verkochte campagnes, maar ook verkoop via Real-Time Bidding (RTB), advertentie netwerken, adexchanges en (agency) trading desks. Uitgevers kunnen ook direct toegang verlenen aan  adverteerders tot hun mobiele verkeer – zoals ook voor traditionele display reclame – via de  Private Dealing Room. Dit is een  privé omgeving waar uitgevers geselecteerde bureaus en adverteerders toegang kunnen geven om directe campagnes (CPM, CPC en CPA) te boeken en te beheren.

De Mobile In-App voldoet  aan de MRAID 2.0 (Mobile Rich Media Ad Interface Definitions) standaard, waardoor het voor uitgevers makkelijk is om rich media en high-impact uitingen aan te bieden – bijvoorbeeld expendables en video – binnen mobiele omgevingen. In het verleden was het vertonen van  advertenties op mobiele apparaten complex, tijdrovend en een operationele uitdaging voor uitgevers. Mobile In-App stroomlijnt dit proces, waardoor het aanbieden ervan simpel en efficiënt wordt voor zowel uitgever als adverteerder, zelfs voor de meest geavanceerde reclame formaten.

“Mobiel is een cruciaal onderdeel van de marketing mix. Wereldwijd zal het smartphone gebruik in 2014 de 1.75 miljard gebruikers overtreffen, waarbij de totale mobiele reclame besteding de €13 miljard lijkt te gaan halen”, aldus Joelle Frijters, CEO en mede-oprichtster van Improve Digital. “Het is nog nooit zo belangrijk geweest om je boodschap in de juiste omgeving, bij het juiste publiek, op de juiste locatie en op de juiste tijd te plaatsen. Mobile In-App geeft uitgevers de mogelijkheid een echte multi-screen omzetstrategie te creëren.

Photo: garryknight (cc)