KLM heeft als een van de voorlopers en trendsetters op het gebied van inzet van sociale media haar reputatie hoog te houden. En ook volgens de meest recente update van Socialbakers over de afgelopen maand september 2014 blijkt KLM superieur geweest te zijn op de belangrijkste socialmediaplatformen. Op het microblog Twitter met meer dan 1.2 miljoen fans voert KLM de lijst aan. Goed voor veel webcare en een op 1 contacten met passagiers.

En ook op YouTube bereikte KLM weer veel (potentiële) klanten en werd er door velen van ons met plezier vaak amuserende en entertainende videos gedeeld. Het populaire KLM hondje van de afdeling gevonden voorwerpen was veruit het populairst.  Dit schattige beestje dat Schiphol op zijn duimpje kent en veel gevonden voorwerpen terug weet te krijgen bij de oorspronkelijke eigenaar mag misschien zelfs wel voor ‘medewerker van het jaar’ in aanmerking komen. KLM staat voor betrouwbaar en kwaliteitsservice. Dit lieve hondje weet dat op een fantastische wijze over te brengen aan haar klanten. Bekijk de viral hier.

Wil je meer weten over de online en mobile marketing strategie van KLM? Schrijf je dan zeker in voor een gratis webinar op 3 november om 12.00uur. KLM trapt namelijk de eerste MobileLunch.nl af met het presenteren van eigen cases en het geven van inzichten en tips over mobile marketing en conversie optimalisatie van boekingen via mobile devices. Klik hier voor meer informatie over mobilelunch.nl of

[button link=”http://www.mobilelunch.nl” text_color=”#ffffff” color=”#0074a2″]Schrijf je direct in[/button]

 

Bekijk in onderstaande infographic meest recente socialmedia update over de maand september 2014 van socialbakers.

Bron: socialbakers
photo: aseemsjohri (cc)

KLM.socialmedia