Libresse lanceert een socialmediacampagne die zich grotendeels afspeelt op het populaire socialmedianetwerk Instagram met het bekende spel ‘truth or dare’. Het doel van de campagne is jonge vrouwen te stimuleren om fearless in het leven te staan. De campagne speelt in op de populariteit van spelletjes en is dus geïnspireerd op het bekende ‘truth or dare’ mechanisme. Het Play Fearless-spel vindt plaats op het Instagram-kanaal @LibresseNL, waar vriendinnen elkaar in speelkaarten kunnen taggen om uitdagende opdrachten uit te voeren of bekentenissen te doen.

De campagne wordt omarmd door diverse social media-bekendheden, zoals Teske de Schepper, Veronica van Hoogdalem en DisforDazzle. Zij dagen om de week hun volgers uit met truths en dares of delen videocontent waarin zij gekke opdrachten moeten uitvoeren.

Vriendinnen uitdagen

De campagne richt zich op vrouwen tussen de 16 en 24 jaar en speelt in op de kracht van vriendschappen, waarin meiden elkaar stimuleren om af en toe eens buiten hun comfort zone te treden. Uit onderzoek van het merk* blijkt dat het vooral vriendinnen (73%) zijn die voor een extra duwtje in de rug zorgen, eerder dan ouders (62%) of een liefde (59%).

Marian Bron, marketingmanager Libresse: “We vinden het belangrijk om onze doelgroep aan te moedigen alle uitdagingen in het leven aan te grijpen en zich door niets te laten tegenhouden. Ook niet door ongesteld zijn bijvoorbeeld. Met dit spel dagen we meiden door middel van fun content uit om nieuwe dingen te proberen en samen plezier te hebben.” Het spelplatform vindt plaats op Instagram, maar is ook via andere social media of offline tijdens een meidenavond te spelen.

photo:jasonahowie(cc)