Lekker shoppen om de juiste kleding, schoenen en accessoires voor je garderobe aan te schaffen. Vrouwen vinden het fantastisch, mannen willen vaak tijdefficiëntie. Een Chileense start up  Deemelo heeft een nieuwe iphone app ontwikkeld dat shoppers helpt om de gewenste kleding snel en gemakkelijk te vinden. En deze app biedt retailers en boutiekjes de kans om winkelend publiek te trekken.

De geo-location based app combineert de visuele aantrekkingskracht van Pinterest met Foursquare’s location based technologie om consumenten in staat te stellen winkels en items in de omgeving te zoeken. De app attenteert op exclusieve aanbiedingen in de omgeving en stimuleert sociale interactie door de consument de mogelijkheid te bieden een virtuele kast te maken en te tonen aan vrienden welke accessoires en items gekocht zijn.

En het verdienmodel? Daar heeft eigenaar James Rochabrun ook over nagedacht net als het aantrekkelijk maken voor retailers en boutiekjes om de meer winkelend publiek te trekken:

We make effective mobile marketing campaigns for boutiques and stores that can’t compete with the marketing budgets of the larger stores,”Rochabrun said. “We also give the stores a free tool that allows them to display their products to shoppers who are currently close to their store, but we charge a small fee if they want to alert shoppers close by of offers, a new clothing line or discounts.”

Hieronder het bijbehorende videoitem over Deemelo’s fashion start up:

Photo: garryknight (cc) 

Bron: pulsosocial