Vanaf oktober jl. staat het bekende bokbier van Bavaria in de supermarkt. Voor veel bierkenners en liefhebbers en dit zijn vooral mannen een meer dan heugelijk moment. Met de vraag hoe je onder deze doelgroep awareness en activatie creeert zijn Bavaria en mediabureau Mindshare aan de slag gegaan. Activatie kan eigenlijk alleen door het te proeven zo werd gesteld. En proeven doe je in de proeflocaties waar het bokbier te verkrijgen is. Mobile Marketing en location based targeting hebben uiteindelijk een belangrijke rol gekregen in deze campagne en in het verwezenlijken van de doelstellingen.

Maar liefst 130 proeflocaties zijn uiteindelijk verwerkt in een banner. Deze banner is ingezet in samenwerking met mobile bureau MobPro. Met de GPS-functie presenteerde Bavaria proeflocaties bij de gebruiker in de buurt. Zo wisten mannen precies waar en wanneer zij hun Bavaria bokbier konden proeven. “Doordat de advertentie automatisch omdraait springt het in het oog van de gebruiker”, stelt Thomas Pasman, accountmanager bij MobPro, “en dat werkt, want we zien een hogere CTR dan gemiddeld”. Mannen niet nabij een proeflocatie werden niet overgeslagen. Ook zij zagen de Bavaria bokbier uiting, maar werden niet naar een proeverij gestuurd.

“Mobiel is bij uitstek geschikt als het gaat om campagnes waarbij locaties een grote rol spelen. In het halfpage formaat konden we al die locaties heel duidelijk in kaart brengen. Het is bevredigend om te zien dat de doelgroep zo enthousiast interacteert met merk”. Mark Koot, digital manager bij Mindshare

Het is geen geheim dat de inzet van location based marketingtechnieken zorgt voor een hogere engagement en conversieresultaten bij mobiele campagnes. Het draait allemaal om targeting waarbij advertentie uitingen wordt getoond op mobiele devices waarbij de gebruiker zich op een bepaalde locatie bevindt. Locatie is key op mobiel. Zo zoekt meer dan 80% van de consumenten naar lokale informatie en maar liefst 68% onderneemt als gevolg daarvan acties.

Bekijk de advertentie-uiting in onderstaande video.

Meer weten over location based targeting? Klik hier.

bron:MobPro