Meer dan 50% van de gebruikers van mobiele apparaten die ooit een aankoop deed via de mobiele telefoon, doet dat nu maandelijks. Dat blijkt uit een onderzoek van Tradedoubler en Forrester Consulting. Tevens blijkt dat 71% van alle Europeanen een product of dienst onderzoeken via mobiel alvorens tot aanschaf over te gaan. 53% heeft zijn telefoon gebruikt voor de aanschaf. Bijna een derde onderzoekt producten op een werkelijkse basis en bijna 90% van de mensen die dit deden zijn overgegaan tot actie. Hetzij uitzoeken van nog meer informatie of overgaan tot aanschaf.

De tablet begint thuis langzaam aan het stokje van de PC over te nemen als voorkeurs device voor online shopping. De smartphone is het favoriete apparaat voor gebruik op de winkelvloer. 84% geeft aan de tablet voornamelijk thuis te gebruiken. Een veel lager percentage van 42% gebruikt een tablet tijdens het reizen en 33% in hotels. Slechts 26% gebruikt hem op kantoor en 17% sleept hem mee naar restaurants of kroeg.

Tablet gebruikers zijn eerder geneigd over te gaan tot aanschaf na het zoeken naar product informatie. 42% geeft aan de tablet als favoriete device te hebben om te browsen naar een website van een retailer. Mensen in het bezit van een tablet zijn ook eerder geneigd producten met een hogere aanschaf waarde te kopen vergeleken met smartphone bezitters.

Enkele conclusies uit het onderzoek:

– 75% van de onderzochte iPhone-gebruikers gebruikt dagelijks apps
– 28%  zoekt wekelijks naar kortingsbonnen
– 25% zoekt ook vanuit een winkel naar kortingsbonnen
– 22% is geabonneerd op locatie-gebaseerde aanbiedingen
– 21% gebruikt prijsvergelijkings-apps
– 23% ontvangt dagaanbiedingen
– 20% gebruikt zijn iPhone als klantkaart

Bron: TradeDoubler, lees hier het gehele onderzoek.

Photo: uncalno (cc)