Mobiel en tablet verkeer nemen al jaren toe. Dit ziet ook Adobe die de stijging in mobiel en tablet verkeer in kaart  brachten tijdens de laatste en eerdere Super Bowls. Bezoek aan websites via smartphones en tablets steeg dit jaar met ongekende percentages. Het mobiele aandeel in verkeer kwam op de Super Bowl zondag niet onder 14% en de piek lag op 18%. Het totale verkeer via smartphones was dan ook maar liefst 110% hoger in vergelijking tot vorig jaar.

Het zijn echter de tablets die nog steeds de overhand hebben kijkend naar aandeel in verkeer tijdens de Super Bowl. Tablet noteerde hier 19%. Smartphones zagen dan wel de grootste groei, het waren de tabels die het meest geraadpleegd werken tijdens de wedstrijd. Met die wetenschap is het voor adverteerders natuurlijk een fantastisch mogelijkheid hierop in te spelen en uit te lokken tot directe interactie in de commercial breaks. Iedereen heeft of een smartphone of tablet binnen handbereik. Het totaal aantal bezoeken aan de websites van adverteerders steeg met 15% ten opzichte van 2013. Als je onderstaande grafiek bekijkt is dit een van de grootste stijgingen van de afgelopen jaren.

super bowl verkeer Super Bowl mobiel verkeer

Bron: Adobe Blogs

Photo: pinguino (cc)