Salesfunnels en conversiepaden. Bekende woorden voor elke online marketeer die zich bezig houdt en die sales/afzet als doelstelling heeft meegekregen. Het gaat om paden op een website en/of over verschillende devices die leiden tot een conversie. Veel e-commerce bedrijven beschikken over een salesfunnel. Het begint allemaal bij het zoekproces.

Wie zijn je klanten? Waar en hoe beginnen zij met het zoeken naar je product of dienst en hoe zorg je ervoor dat ze uiteindelijk op je site terecht gaan komen en gaan converteren. In Engeland is er een onderzoek verschenen waar het ‘mobiele zoekproces’ begint.

Uit dit Engelse onderzoek uitgevoerd door xAd en Telmetrics zijn de volgende highlights gekomen:

–      Maar liefst 85% procent begint haar mobiele zoekproces via een search engine

–      Top activiteiten qua search op de mobiel zijn: prijsvergelijk, reviews en locatie/shops etc

–      De kans dat een mobiele gebruikers op een banneruiting klikken wordt verhoogd door lokale relevantie, merkbekendheid, en een aantrekkelijke aanbieding.

–      56% van de mobiele zoekers gaat tot een aankoop over.

In onderstaande infographic het totale overzicht:

first-uk-mobile-pathtopurchase-research-findings_

Photo: GarryKnight (cc)