De mate waarin klanten tevreden zijn met de mobiele ervaring heeft een grote impact op de verkopen. Gebleken is dat tevreden mobiele klanten meer geneigd zijn over te gaan tot aankopen op hun device (+69%). De kans dat men het bedrijf zal aanraden is ook +72% hoger en de kans op herhaal bezoek is tevens +58% hoger. Toch zie je vaak dat relatief grote namen nog niet klaar zijn voor het mobiele gedrag van hun klanten. Het niet op orde hebben van een goed werkende mobiele ervaring kost keihard klanten en zo blijkt, een hoop positieve mond tot mond reclame.

Ook al heb je volledig ingezet op een applicatie is goede mobiele site nog steeds van groot belang blijkt uit onderzoek van Netbiscuits. Van de mensen die bij een bezoek aan een mobiele site de optie krijgen voorgeschoteld de applicatie te downloaden doet slechts 8% dit altijd en 19% doorgaans. 52% echter geeft aan dit soms te doen en 21% doet dit nooit. Uit recent onderzoek van Google (Google Think Insights April 2013) blijkt dat 65% van de smartphone shoppers een mobiele website prefereren boven een applicatie. We downloaden gemiddeld 2,5 apps per smartphone gebruiker per maand. Van de branded applicaties heeft maar liefst 80% moeite om de eerste 1.000 downloads te bereiken.

Mobiele website belangrijker dan een applicatie

Bron: Netbiscuits

Photo: manc72 (cc)