Mobile Commerce neemt al 23% van de online sales voor haar rekening. Geen mobiele website optimalisatie betekent niet alleen minder tevreden bezoekers maar ook gemiste conversies en omzet. 35% van de bedrijven heeft op dit moment een mobiel geoptimaliseerde website. Voor degenen die het dit jaar van plan zijn te doen of nog in de overwegingsfase zitten deze infographic. Deze infographic geeft de belangrijkste argumenten met cijfers weer waarom het nu echt tijd wordt voor een mobiel geoptimaliseerde website om concurrerend te blijven.

De mate waarin klanten tevreden zijn met de mobiele ervaring heeft een grote impact op de verkopen is al gebleken uit een eerder onderzoek. Tevreden mobiele klanten zijn meer geneigd over te gaan tot aankopen op hun device (+69%). De kans dat men het bedrijf zal aanraden is ook +72% hoger en de kans op herhaal bezoek is tevens +58% hoger. Toch zie je vaak dat relatief grote namen nog niet klaar zijn voor het mobiele gedrag van hun klanten. Het niet op orde hebben van een goed werkende mobiele ervaring kost keihard klanten en zo blijkt, een hoop positieve mond tot mond reclame. Bekijk hier meer details over de keuze van een mobiele website of mobiele applicatie.

Bekijk hieronder de infographic waarom mobiele website optimalisatie niet meer weg te denken is in 2014.



Photo:29881930@N00(cc)