Mobile gaming groeit flink in populariteit onder zowel mannen als vrouwen. Al ben je met een mobiel natuurlijk een stuk mobieler, de woonkamer blijkt nog steeds de plek voor mobile gaming. Deze situatie maakt het goed mogelijk om te tageten op second screen mobile gamers. Games met verdienmodellen op basis van advertising en in-game aankopen nemen toe. Betalen voor een game neemt af. Dit blijkt uit een studie van comScore naar de Mobile Gaming Trends in de UK.

Mobile gaming staat op de negende plaats kijkend naar activiteiten op de mobiele telefoon. Social networks, het checken van het weer en nieuws gaan o.a. gaming nog net voor. De verhouding tussen mannelijke  en vrouwelijke gamers is vrijwel gelijk. Onder de dagelijkse gamers zijn de vrouwen iets actiever onder vrijwel elke leeftijdscategorie. Het aantal dagelijkse mannelijke en vrouwelijke gamers is gelijk in de leeftijdsgroep 25-34 en het grootste verschil zit hem in de groep 35-44. Tevens blijkt dat 56% van de second screen mobile gamers vrouwen zijn.

Vrouwen mogen dan dagelijks actiever zijn het zijn mannen die de meeste in-game aankopen doen. De verschillen zijn vooral groot in de leeftijd 18-34. Overall zijn mannen goed voor 62% van de in-game aankopen. Een ander zeer interessant inzicht is dat in game advertenties goed opvallen. 40% weet zich te herinneren een ad in de game te hebben gezien. Dit versus 29% in app/browser.

ad recall mobile gaming

Check alle gaming insights van comScore. Volg vandaag #mmagaming voor meer mobile gaming nieuws!


Bron: comScore

Photo: jayceeloop (cc)