Kom bij de Millennials niet aan met irrelevante advertenties. Native Advertising, zo blijkt uit onderzoek van Havas Media en Weve onder 3.000 social- en mobiele gebruikers, is het antwoord voor het nieuwe adverteren onder deze doelgroep. In het onderzoek wordt antwoord gegeven op de vraag hoe Millennials aangesproken wil worden op apps, mobiele websites en sociale netwerken.

Een derde van de ondervraagden geven er voorkeur aan om advertenties terug te zien in de nieuwsfeed van bijvoorbeeld Facebook of Twitter die lijkt op de (overige) content die zij consumeren op dezelfde netwerken. Naast het editorial format willen Millennials aangesproken worden op een ‘human tone’ en daarmee op de wijze waarop ze zelf ook communiceren op deze netwerken. Met andere woorden; content die qua vorm en opmaak feilloos matcht met de redactionele content.

Relevantie van de communicatieboodschap is een maar ook personalisatie en het inspelen op de directe omgeving van de mobiele gebruiker spelen een sleutelrol bij het efficient adverteren onder deze doelgroep. 41% van de respondenten vinden het geen probleem om met permissie tekstberichten te ontvangen op zijn of haar mobiele telefoon waarop ingespeeld wordt op waar de gebruiker zich op dat moment bevindt. En 35% van de 16-24jarigen vinden het prima om advertenties terug te zien over iets waarop ze recent een zoekopdracht hebben uitgevoerd.

Native Advertising speelt een cruciale rol in mobiele advertentiebestedingen in 2014. Lees hier meer over Native Advertising.

Bekijk alle resultaten in onderstaande infographic.

photo:lisap(cc)

Mobiel.Millenials