Display banners klikken niet, native advertising werkt beter. Veel gehoord bij adverteerders deze dagen. Relevante content zorgt voor meer geloofwaardigheid, meer aandacht en grotere effecten bij de doelgroep. Aan de andere kant verdienen uitgevers nog steeds hun geld met vooral display banners en is het wachten op de echte bestedingstoename voor native advertising op mobiel .

Hoe kijken zowel adverteerders als uitgevers eigenlijk aan tegen native advertising op mobiel? Zeer positief zo blijkt uit onderzoek van Inmobi.

Aan de kant van de adverteerders geeft 67% aan dat de engagement hoger ligt dan bij de inzet van display  banner advertentieformaten. Bovendien zegt 41% van de adverteerders dat native advertenties een betere look&feel oplevert en 34% ziet tevens als groot effect de verhoging van brandawareness na het zien en lezen van de uiting.  Ook de authentieke uitstraling die het merk krijgt met deze nieuwe vorm van adverteren spreekt de adverteerder aan.

Uitgevers zijn zeer net zo te spreken over native advertising.  Voor hun lezerspubliek vinden ze het een verrijking in termen van een betere user experience (67%), minder opdringerig (55%) dan andere advertentieformaten (zoals banners) en de content zorgt bovendien voor een grotere engagement (52%) met haar lezers.

Het kan niet anders of voor native advertising op mobiel is een mooie toekomst weggelegd. Bekijk de uitkomsten van het onderzoek van Inmobi over native advertising in onderstaande infographic.

Wil je nog meer weten over de populariteit van native advertising op mobiel? Bekijk dan deze infographic over native advertising.

bron:garryknight(cc)

nativeadvertisingmobiel