Consumenten reageren twee keer positiever wanneer mobiele advertenties een beloning bieden voor de investeerde smartphone tijd. Dit blijkt uit recent onderzoek uitgevoerd door Millward Brown in samenwerking met SessionM. Smartphone gebruikers klikken voornamelijk op mobiele banners waarin coupons, tickets voor evenementen of een loyalty programma wordt aangeboden.

Uit het onderzoek komt tevens naar voren dat consumenten vooraf willen weten wat ze voor hun geinvesteerde tijd terug krijgen nog voor er geklikt of interactie met de mobile banner wordt aangegaan. 76% gaf aan dat de manier waarop de mobile banner wordt gepresenteerd cruciaal is voor het uitlokken van reactie.

De belangrijkste vindingen uit het onderzoek zijn dat maar liefst 92% aangaf zelf het type beloning te willen kunnen kiezen in ruil voor hun smartphone tijd. De mobile banners voorzien van een beloning leverde een verhoging van +12% brand awareness, +63% ad awareness, +26% merk herkenning, +21% merk voorkeur en +21% aankoop intentie op.

Bij een vergelijking van op beloning gebaseerde mobile banners ten opzichte van ‘standaard’ mobile ads versloeg de eerst genoemde deze op diverse fronten. Brand interactie was 14% hoger, het aantal zoekopdrachten naar het merk steeg met 8% meer en traffic naar de website van het merk was 13% hoger bij de op beloning gebaseerd mobile banners. Ook het aantal bezoeken aan de social media pagina’s van het merk lag 5% hoger bij dit type advertentie.

Bron: Adweek. Bekijk hier het gehele onderzoek

Photo: johannl (cc)