Widespace sloot de afgelopen tijd overeenkomsten met onder andere Metro en Spits, Dichtbij.nl, Upcoming.nl (allen onderdeel van TMG) en TVGids. Met het toevoegen van deze partners hebben adverteerders die met Widespace samenwerken betere mogelijkheden om meer en grotere doelgroepen aan te spreken. Met het toevoegen van nieuwe partners verdubbelt Widespace, de Europese marktleider in premium mobile advertising, het bereik van haar netwerk.

Met de nieuwe samenwerkingen stijgt het aantal unieke bezoekers op mobiele websites en applicaties in het netwerk van Widespace van 3 miljoen naar 7 miljoen per maand. Widespace bereikt hierdoor ruim driekwart van de Nederlandse smartphone-populatie* via haar premium mobile advertising netwerk.

Daarnaast biedt het Widespace netwerk nu nog betere opties voor data-targeting, zoals het targeten op GPS-locatie. Dit maakt het voor adverteerders makkelijker om mobiele advertenties met bijvoorbeeld winkellocatiefunctie in te zetten, zodat de consument in de advertentie kan zien waar zich de dichtstbijzijnde winkel bevindt.

Door de samenwerking met Widespace kunnen de uitgevers hun adverteerders ook betere en uitgebreidere rich media formats voor mobiel aanbieden. Koen Droste, Manager Upcoming.nl, legt uit: “Upcoming.nl wordt enorm gedreven door bezoekers die via mobiel komen. Voor ons is het dus belangrijk om mobiele advertentieformaten te bieden die goed aansluiten bij dit medium. Widespace weet als geen ander mobiele advertenties naadloos aan te laten sluiten bij onze content.”

Voor Metro en Spits biedt het partnerschap ook perspectieven voor kennisdeling. “Door de samenwerking zijn wij goed op de hoogte van de mogelijkheden van mobile advertising“, zegt Stephan Wagenaar, Channel Manager Metro en Spits. “Widespace is specialist op dit gebied en de kennis die zij met ons delen biedt ons veel meerwaarde. We zijn dan ook positief over de resultaten die we tot nu toe in de samenwerking behaald hebben.”

Marco de Weerd, Marketing Manager Dichtbij.nl bevestigt dit: “Wij waren op zoek naar een partij die ons ondersteunt bij de monetizing van het mobiele verkeer, zonder bezoekers te irriteren met bijvoorbeeld standaard banners. De interactieve rich media formats die Widespace verzorgt, passen perfect bij onze website en versterken de bezoekerservaring.”

“We zijn erg trots op de uitbreiding van ons netwerk en het grote bereik dat we nu hebben. Deze groei laat zien dat we adverteerders nog beter kunnen helpen bij het realiseren van premium campagneresultaten op mobiel”, zegt Lisa Mahfud, Head of Partnerships Nederland bij Widespace. “Onze specialistische kennis van mobile marketing in combinatie met onze solide techniek, stelt ons in staat adverteerders te ondersteunen bij het opzetten van de meest optimale mobiele advertentiecampagne waar zij maximaal rendement uit kunnen halen.”

photo:garryknight(cc)

widespace.nederland