Maar liefst ruim 383 miljoen tablets zullen er verscheept worden in 2017. Als we dat vergelijken met het aantal van 2011 laat dat een stijging van 427% zien. Op dit moment zorgen tablet gebruikers al voor 60% van de mobiele impressies en kliks. Indrukwekkend.

Retail en tablet en mobiel geoptimaliseerde websites

Echter zo blijkt uit het onderzoek heeft slechts 1/3 van de retailers een voor mobiel en tablet geoptimaliseerde website. Een groot gemis, want de tablet bezoeker besteedt het meest, en wel gemiddeld 123 dollar per aankoop. Een desktop gebruiker daarentegen besteedt gemiddeld 102 dollar en een smartphone gebruiker 80 dollar bij een retailer per aankoop.

Speciale weekend aanbiedingen voor tablet gebruikers kan een goede extra trigger zijn. 34% van de tablet shopt in het weekend tegenover 24% bij de traditionele gebruiker en bij smartphone gebruikers ligt dit percentage op 27%.

Als een website is geoptimaliseerd voor tablets wordt er dus meer besteedt tegenover een website geschikt voor desktop of smartphone.

Onderstaand een overzicht met tips waaraan een tablet friendly site moet voldoen.

tablet geoptimaliseerde website

 

Bron:Adobe
Photo:juhansonin(cc)