Sanoma lanceert de volgende stap op het gebied van mobiel en programmatic trading. Het huidige productaanbod van ADAPT breidt zich nu uit naar de belangrijkste mobiele Sanoma merken. Met deze uitbreiding wordt het mogelijk om de doelgroep op meerdere devices en verschillende gebruiksmomenten te bereiken via het automated trading platform ADAPT. Als grootste mobiele uitgever van Nederland biedt Sanoma de adverteerder nu het gemak om via automated trading cross-device in te kopen. 

Gemakkelijk inkopen op alle standaard mobiele formaten
De mobiele formaten zoals standard, double size en medium rectangle kunnen vanaf heden programmatic worden ingekocht als uitbreiding op desktop campagnes op run-of-network Sanoma. Vooralsnog kunnen de formaten alleen worden ingekocht door directe klanten. Op korte termijn zullen de formaten ook beschikbaar worden voor de inkoop via Real Time Bidding en worden de mobiele formaten toegevoegd aan de programmatic proposities ADAPT.channels en ADAPT.sites. Daarnaast wordt het in de volgende fase mogelijk specifiek op mobiel in te kopen.

Marc Stubbé, CCO Sanoma: “Automated trading is een heel belangrijke inkoopvorm voor de klanten van Sanoma en snelgroeiend. ADAPT faciliteert een optimale match tussen aanbod en vraag, die steeds specifieker gesteld kan worden. We spelen met deze uitbreiding van ADAPT in op de razendsnelle ontwikkelingen en mogelijkheden van automated trading, net als de enorme groei van mobiel.”

Martijn Eindhoven, manager Yield & Advertising: “Met ADAPT voor mobiel zijn een aantal belangrijke stappen genomen om programmatic op mobiel te ontsluiten voor onze partners. De oplossing legt een sterke basis voor de verdere doorontwikkeling dit jaar, rekening houdend met de verdere groei van mobiele consumptie. Voor ADAPT.mobile wordt net zoals voor desktop gebruik gemaakt van de technologie van Improve Digital.”

Bron: Sanoma