Nederlands’ grootste mobiele, location based marketing- en activatieplatform, verstevigd haar propositie met een aantal belangrijke nieuwe functionaliteiten. Hierbij wordt volledig ingezet op échte personalisatie van marketingcommunicatie en voordeelacties. Relevantie is leidend in de vernieuwde kernpropositie en strategie van SCOUPY. Met als doel de effectiviteit van de bestede marketingeuro te vergroten.

De meer dan 2.200 deelnemende merken, retailers en MKB’ers maken tot op heden vooral gebruik van SCOUPY middels marketingacties met mobiele coupons. Dit wordt versterkt door de coupons te presenteren op basis van de actuele locatie van de meer dan 750.000 SCOUPY-gebruikers: de gebruiker ziet vooral die coupons en voordeelacties, die in de buurt zijn van zijn huidige locatie. Vanaf deze week wordt de relevantie voor de gebruikers nog eens verhoogd: de consument kiest actief in de vernieuwde app of op de website, van welke merken, winkels en retailers ze nieuws en voordeelacties wil ontvangen. Hiermee worden potentiële kopers geïdentificeerd, waarna gerichte activatie plaats kan vinden richting offline- en online winkels.

SCOUPY vergroot de mogelijkheden voor merken met deze nieuwe release . “Eén van de meest fundamentele uitdagingen voor merken is het identificeren van hun kopers.” Zegt Bras. “En vervolgens het onderhouden van een directe relatie met die klanten. Voor de vercommercialisering van de relatie zijn merken vaak afhankelijk van de retailers en hun verkooppunten. Dat probleem gaan wij nu oplossen. Voor FMCG, maar ook voor lifestyle merken, bijvoorbeeld in fashion.”

Is de juiste doelgroep geïdentificeerd, dan beschikt SCOUPY over een arsenaal van middelen om de consument richting de winkel te activeren. Online en offline. Mobile couponing, notificaties, loyalty tools en sinds kort ook geld-terug-acties. Een krachtige tool, waarbij de producent of het merk snel en simpel zelf verkoop stimulerende acties kan opzetten, zonder de medewerking van haar retailers nodig te hebben. “Het opsturen van het aankoopbewijs duurt nu nog maar 30 seconden en de verwerking een minuut. De consument heeft zijn geld dus pijlsnel terug. Veel sneller en goedkoper dan met de bestaande instrumenten.” zegt Bras.

Tijd + plaats = doelgroep
“Mobile wordt steeds vaker ingezet als een geïntegreerd onderdeel van de marketingmix. Inmiddels is dit bij 66% van de adverteerders het geval. Van de marketeers die mobile nog niet hebben geïntegreerd, zegt 85% dit komend jaar te willen realiseren.” zegt Bras. “SCOUPY is dé partner voor het implementeren van succesvolle mobiele activatiecampagnes. We zorgen voor de juiste match en gaan nog een stap verder. We weten wie, wat, waar heeft aangeschaft en kunnen vervolgens met deze kopers communiceren, uit naam van de klant.” zegt Bras. “Dat kan gebruikersonderzoek zijn, maar ook het stimuleren van herhalingsaankopen. Bovendien vertelt SCOUPY de consument meteen waar een merk in zijn of haar directe omgeving verkrijgbaar is. Deze unieke location-based technologie zorgt ervoor dat de boodschap daar aankomt waar die het meest relevant is: bij potentiele klanten, zo dicht mogelijk bij een verkooppunt. Tijd plus plaats is dé formule voor het bereiken van de doelgroep”.

De mobiele app van SCOUPY is te gebruiken op zowel iOS- als Android apparaten.