In de UK wordt mobiel beschouwd als het primaire scherm voor bijna van de helft van de 18 – tot 34-jarige, volgens een onderzoek in opdracht van Weve. Uit dit onderzoek blijkt dat voor 46 procent van de 18 – tot 34-jarigen mobiel het eerste scherm is. Zo blijkt dat mobiel belangrijker is dan de laptop of pc. Pc’s (30,6 procent) en tv (12,4 procent). Opvallend is dat net iets minder dan 6 procent van de ondervraagden in de leeftijdsgroep koos voor tablet als hun “eerste scherm”. 45 procent van de 18 – tot 34-jarigen geeft aan dat mobiel hun eerste keuze is om internet te raadplegen. Dit scheelt niet veel van de groep die dit doet via hun laptop/pc (43 procent).

Wat zegt dit nu voor een adverteerder in Engeland? Ieder merk dat jongeren wil bereiken zal mobiel zeer serieus moeten nemen. Denk bij inzet van televisie ook aan een second screen component en laat mobiel en traditioneel internet op een ander moment van de dag terugkomen om de boodschap over te brengen bij deze consument. Want immers het internet raadplegen gebeurd dag en nacht via diverse devices.

Bron: Marketingmagazine

Photo: afsusa (cc)