Het is vaker ter sprake gekomen op TomorrowMobile. Het gebruik van smartphones voor- en tijdens het shoppen. Van het vergelijken van de P van prijs, het opzoeken van productinformatie tot en met het checken van eventueel aanwezige coupons voor daadwerkelijke aankopen. Het gebeurt allemaal en steeds vaker. Wil je als merk daarom profiteren van dit mobile shop gedrag dan is het noodzaak om voor een mobiel geoptimaliseerde website te zorgen.  Ook het location based aanbieden van reclame uitingen werkt in het voordeel. Gebruikers klikken namelijk vaker op location bases advertenties (73%) dan reguliere advertenties. Ook het werken met mobiele coupons en ervoor zorgen dat je verpakking te scannen is door de mobile shoppers dragen bij aan de uiteindelijke verkoop. Het gebruiken van je smartphone tijdens het winkelen wordt ook wel showrooming genoemd.

Laten we dit showrooming gedrag dan alleen zien als we echt dure aankopen van plan zijn? 36% van de shoppers geeft aan regelmatig naar product informatie te zoeken op hun mobiele telefoon voor producten met een prijs van minder dan 37 Euro. Niet geheel onverwacht loop dit percentage op naar mate het product duurder wordt. Bij producten met een prijs boven de 185 Euro grijpt 62% naar de smartphone om informatie te zoeken op de winkelvloer. Dit en meer is te lezen op een eerder geplaatst artikel op TomorrowMobile over showrooming. Klik hier mocht je meer informatie willen.

Bekijk onderstaande infographic en laat je verder informeren over mobile coupons en location based aabiedingen.

mobile coupons location based offers

Bron: Velti

Photo: massimo_riserbo (cc)