Mobiel adverteren biedt veel voordelen. Ondanks de kleinere advertentieruimte dan op web  is er een op een contact mogelijk, kun je targeten op locatie, toestel, provider of tijd, en is er vaak 100% aandacht van de consument die 24 uur zijn mobiel binnen handbereik heeft liggen. Het aandeel van mobile advertising binnen display advertising in Nederland is volgens de laatste cijfers van het IAB/Deloitte TrendRapport gestegen van drie procent in 2012 naar negen procent in 2013.  Maar welke stappen dien je eigenlijk te doorlopen als je met mobiele display campagne wilt beginnen?

De Taskforce Mobile heeft onlangs  8 nieuwe mobiele standaard advertentieformaten gelanceerd om  de verkoop en inkoop van mobiele advertentieformaten te vergemakkelijken. Deze mobiele advertenties zijn toepasbaar voor zowel mobile web als in-app campagnes. De advertentieformaten bevatten tevens zowel display als richmedia specificaties. Bekijk deze advertentieformaten hier.

Vijf top-redenen nodig waarom je mobiel adverteren echt mee moet nemen in je mediamix? Klik dan hier.  Zie hieronder het stappenplan voor het opzetten van een mobiele display campagne.

photo:faceme(cc)

DisplayAdverterenmobiel