De Consumentenbond heeft voor de zevende keer op rij Simyo uitgeroepen tot beste mobiele provider van Nederland. Over deze provider zijn de huidige klanten op vrijwel alle onderdelen het meest tevreden. Zo is deze provider erg klantvriendelijk en beschikken ze over een betrouwbaar netwerk.

Sim Only en prepaid provider Simyo doet al sinds 2013 mee aan deze award en heeft hem sindsdien zeven keer op rij gewonnen.

Het onderzoek
Aan het onderzoek van de Consumentenbond hebben 5500 panelleden meegedaan. De panelleden beoordeelden 11 mobiele providers. Als deelnemer aan de panel mag je alleen je eigen provider beoordelen. Om mee te doen als provider dien je minimaal 75 keer een beoordeling te hebben gehad. De panelleden beoordelen zijn/haar provider op de volgende hoofdonderwerpen:

  • Algemene voorwaarden
  • Betrouwbaar netwerk
  • Klantvriendelijkheid

Beste beoordeling
Afgelopen december had Simyo de hoogste score, dat was een 8,1. Deze keer gaven de panelleden van de Consumentenbond een 8,4. Een hoger cijfer in vergelijking met vorig half jaar en een evenaring van het hoogste cijfer.

Netwerk is super
Een betrouwbaar netwerk is van groot belang volgens de panelleden. Je hebt een mobiel om te bellen, internetten en te smsen, het is fijn als het netwerk daar een handje bij helpt. Simyo heeft het minste last van storingen volgens de panelleden. Zo is het storingspercentage voor mobiel internet met 2,1% vele malen lager dan alle andere providers.

Luisteren naar de klant
Eerder dit jaar heeft Simyo al de prijs meest klantvriendelijkste bedrijf gewonnen. En ook de panelleden delen deze mening. Van de deelnemende panelleden geeft 1,1% aan dat zij wel eens een administratief probleem hebben gehad.

De beste blijven is topsport
De beste blijven is topsport en Simyo vindt daarom ook dat het altijd beter kan. Door te blijven luisteren naar hun klanten blijven ze alle processen optimaliseren. Bekijk hier de beoordelingen van alle providers.