Tablets en smartphones. Welke van de mobiele devices gaat het winnen als het gaat om online aankopen? Uit een onderzoek van eMarketer is het geenszins een nek aan nek race, en wordt de winnaar overduidelijk de tablet.

Op dit moment vindt 15% van alle online aankopen via mobiele devices plaats. De verwachting is dat in 2017 dit percentage op 25% ligt. Met andere woorden 1 op de 4 aankopen op Internet vindt via een mobile device (tablets of smartphones) plaats. Uit het hetzelfde onderzoek blijkt dat de tablets de grootste innovatie is van deze eeuw als het gaat om marktpenetratie. Nog geen 3 jaar geleden geïntroduceerd en nu al heeft 25% van alle Amerikanen een tablet in huis met als ontwikkeling dat het veruit de ‘ the-to-go device’ voor mobile shoppers gaat worden. De belangrijkste resultaten uit het onderzoek:

– In de US zullen de mobiele verkopen stijgen van 38.6 miljard dollar in 2013 tot 108.6 miljard in 2017, een stijging van 285%.

– 72% van alle mobile Retail verkopen vindt plaats via tablets in 2017

– 78% van alle tableteigenaren gebruikt het apparaat voor aankopen in 2017

Eerder verscheen al op TomorrowMobile een artikel dat de smartphone een minder populair device is ten opzichte van de tablet en desktop voor mobiele aankopen. Wel vindt er juist via de smartphone meer oriëntatie plaats  in de vorm van het checken van prijzen, zoeken naar productinformatie en vergelijkingen/reviews. Klik hier voor desbetreffend artikel.

Hieronder de infographic uit het onderzoek van e-Marketer.tabletvssmartphone1

tabletvssmartphone2

Bron: eMarketer/Yahoo

Photo: Mccaffry (cc)