Uit onderzoek van PWC onder 1.003 respondenten blijkt dat met name iets oudere doelgroepen doelbewust klikken op een mobiele advertentie en daadwerkelijk interacteren met de uiting. Mobiele gebruikers verwachten in ruil voor een klik ook iets terug. Het is niet voor niets dat de mobiele coupons als de meest populaire mobiele advertentie wordt gezien. Uit het onderzoek blijkt dat er 5 elementen zijn die in meer of mindere mate van invloed zijn of de gebruiker klikt op de mobiele advertentie:

1. Grootte van de advertentie (57%)
2. Relevantie van de content en daarmee de advertentie (56%)
3. Locatiespecifiek, is het voor de klikker nu omgevingsrelevant? (51%)
4. Korting/Rewards. Krijgt de klikker er een korting of beloning voor terug nadat hij/zij geklikt heeft op de advertentie? (40%)
5. Urgentie. Wordt er in de advertentie een tijdslimiet aangegeven? (23%)

photo:/68453216@N03(cc)

IMG_3106

mobielebanners.klikken

 

 

 

 

 

 

mobiel.klikkenopbanner