Mobiel in de marketingmix. Het lijkt een vanzelfsprekende zaak nu ¾ van de Nederlanders al een smartphone in haar bezit heeft en de gemiddelde gebruiker maar liefst meer dan 150x per dag zijn smartphone raadpleegt. De belangrijkste reden om mobiel in je marketingmix toe te voegen is misschien wel omdat je via mobiele inzet als geen ander kanaal lokale klanten kan bereiken. 50% procent van alle mobiele zoekopdrachten in Google zijn met een lokaal sausje verweven. Een andere reden voor mobiele inzet is het kunnen bieden van Realtime service. Realtime service is voor de mobiele gebruiker zeer relevant, en daardoor ook zinvol om mee te nemen tijdens een mobiele campagne of strategie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een kortingsbon die je ontvangt in de winkel die ‘realtime’ in desbetreffende omgeving van waarde is. Met deze strategie of inzet gaat het om informatie die vaak in de context en omgeving van de gebruiker relevant en nuttig is.

Mobiel kent uiteraard ook nog een aantal andere voordelen, zo zijn de kosten nog relatief laag en is het bereik kwalitatief  te noemen en zijn de mogelijkheden voor targeting talrijk. Klik hier voor alle targeting opties met betrekking tot adverteren op smartphones.

Door de vele voordelen van mobiel adverteren is het niet verwonderlijk dat mobiele advertentiecampagnes sterk in getal toenemen. Mobiele advertentiecampagnes kunnen bestaan uit display ads, dat wil zeggen standaard banners op mobiele websites of in-app’s met een vaste positie op de pagina,geavanceerde Rich Media formaten of vormen van ‘native advertising’. Waar moet je als adverteerder rekening mee houden voordat je je budget aan mobile advertising uitgeeft? Voor 10 essentiële tips voor een effectieve mobile advertentiecampagne klik hier.

Zie hieronder 5 redenen om mobiel toe te voegen aan je marketingmix.
photo:centralasian(cc)

Top5 redenen om mobiel toetevoegen aan marketingmix