Vodafone en de betrokken bureaus DDB & Tribal en Het PR Bureau zijn gisteravond flink in de prijzen gevallen met de campagne ‘Get the Flow’. In Hamburg, waar de European Excellence Awards werden uitgereikt, sleepte de campagne drie pr-prijzen in de wacht. In Londen, waar de Eurobest Awards overhandigd werden, won ‘Get the Flow’ nog eens acht prijzen, waarvan één keer goud en één keer brons in de categorie PR. Het prijzengeweld maakt van ‘Get the Flow’ ‘the most rewarded campaign’ ooit voor Vodafone Nederland.

De European Excellence Awards onderscheiden de beste PR- en communicatiecampagnes in Europa. In totaal werden er gisteravond in Hamburg winnaars aangewezen in 59 categorieën. De campagne ‘Get the Flow’ won in de categorieën ‘Telecommunicatons’ en ‘Science & Education’. Daarnaast sleepte Het PR Bureau en Vodafone de Grand Jury Award in de wacht. Het maakte ‘Get the Flow’ de overall winnaar van de avond.

Toon van Loock, Managing Director bij Het PR Bureau was gisteravond aanwezig in Hamburg: “Internationaal heeft deze case veel aandacht gekregen en in Cannes won de campagne al vijf prijzen. Dan hoop je dat je hier ook een prijs mee naar huis mag nemen. Als het vervolgens de volle buit blijkt te zijn, inclusief de Grand Jury Award, ben je natuurlijk super blij. We kunnen niet anders concluderen dan dat ‘Get the Flow’ een doorslaand succes is.”

Op het moment dat Van Loock, samen met collega Arthur van der Kamp, de prijzen in ontvangst namen, werden duizend kilometer verderop in Londen de Eurobest Awards uitgereikt. Ook daar was het raak voor ‘Get the Flow’. De campagne won in totaal acht prijzen (vier keer brons, één keer zilver, twee keer goud en de over-all Grand Prix.

Get The Flow
Met ‘Get The Flow’ moedigt Vodafone stotterende kinderen aan om hun spraak te trainen. In een speciale app kunnen de kinderen raps opnemen en ‘duo rappen’ met andere stotterende kinderen. De raps in de app zijn geschreven door bekende rappers als Seven Alias en de mannen van Broederliefde. Ali B schreef de eindbaasrap, een ‘allitererende tong twister’. Voor de campagne werkte Vodafone samen met de Nederlandse Federatie Stotteren (NFS, onderdeel van stotteren.nl).

De campagne, onderdeel van het Powerful Connections programma, is ontwikkeld door DDB & Tribal. Awfulmen was verantwoordelijk voor de technische realisatie van de app. Het PR Bureau verzorgden het pr-traject rondom de campagne. De app en het verhaal erachter werden breed uitgemeten in de Nederlandse pers. Onder andere RTL Late Night en The Voice Kids besteedde uitgebreid aandacht aan ‘Get The Flow’