Eén van de eerste volledig in 360 graden geschoten VR film komt van Nederlandse bodem en is in 3 maanden tijd al meer dan 50.000 keer bekeken. De korte Virtual Reality film “The Invisible Man” van digital concept agency The Secret Lab, blijft niet onopgemerkt buiten de landsgrenzen en zal worden getoond op onder andere de VR Days Europe, het Mumbai Film Festival en het Leuven Short Film Festival.

Aanwezigheid op Internationale film festivals en VR-conferentie

Drie maanden na de première van The Invisible Man is de film al meer dan 50.000 keer bekeken door kijkers over de hele wereld. Ook het internationale filmfestivalcircuit toont interesse in de productie. De film is geselecteerd door het Mumbai Film Festival en het Leuven Short Film Festival. Daarnaast werd vorige week bekend dat The Invisible Man zal worden getoond tijdens de VR Days Europe (http://vrdays.co), de grootste VR conferentie in Europa die in Amsterdam zal plaatsvinden. Eerder dit jaar was The Invisible Man ook te zien tijdens het Nederlands Film Festival. Vanwege de grote internationale interesse voor The Invisible Man hebben Maurice Schutte, producer van de film, en Martijn Boomsma, CEO bij The Secret Lab, ook hoge verwachtingen van hun nieuwe film franchise Space Beers, waarvan de trailer twee weken geleden werd gelanceerd.

Over The Invisible Man

The Invisible Man is één van de eerste korte films volledig in 360 graden gefilmd, in een 10 minuten uninterrupted single long take. Het verhaal gaat over twee drugsdealers met een geheim: Nick en Kid hebben een half miljoen aan heroïne verstopt in een loods. Helaas voor de twee mannen komt Frank, die ze nog een hoop geld verschuldigd zijn, achter het geheim en zoekt de twee heren op in hun schuilplaats. De twee drugsdealers raken tegen hun zin verwikkeld in een sadistisch spelletje Russisch roulette met Frank. Met een VR bril op, zit de kijker bij de criminelen aan tafel en speelt zelf ook een rol in de film. De film is een co-productie met Midnight Pictures en doet denken aan Snatch en Lock, Stock and Two Smoking Barrels met een vleugje Tarantino. Virtual Reality als nieuw kanaal In april kondigde The Secret Lab de start van een nieuwe afdeling aan die zich volledig zal gaan richten op virtual reality (VR). Met een dedicated VR-team speelt The Secret Lab in op de mogelijkheden die deze opkomende technologie biedt en de vraag vanuit klanten naar 360-video en VR-producties. The Secret Lab ziet in VR een nieuw communicatiekanaal voor klanten.

De techniek brengt nieuwe mogelijkheden om merken en producten te presenteren. Het bureau zal de VR-producties stand-alone of als onderdeel van grotere campagnes voor klanten ontwikkelen. “We wilden al een tijd iets met VR doen en een verrassende en inspirerende showcase voor onze klanten maken wat virtual reality te bieden heeft. Dus besloten we er een echt verhaal van te maken en dat resulteerde in een short movie script. Het is echt fantastisch dat de film zo goed ontvangen is en niet alleen in Nederland, maar ook in de rest van de wereld,” aldus The Secret Lab CEO, Boomsma. “Wij hopen dat anderen door onze film geïnspireerd raken en we zo kunnen bijdragen dat VR door een breed publiek wordt omarmd.”

Bekijk hier de film: