Contentmarketing op mobiel. Veel gehoord deze tijd, zeker nu de populariteit van adblockers razendsnel toeneemt. Banners worden steeds vaker tegengehouden door deze blockers en niet meer gezien door de doelgroep die juist steeds meer tijd doorbrengt op deze nieuwe mobiele devices. En om de doelgroep te bereiken, te informeren en te’engagen’ zijn merken steeds meer op zoek naar een andere vorm van adverteren.

Consumenten en zeker jongere generaties delen content via socialemedia razendsnel. Hoofdzakelijk gebeurt dit via de mobiele telefoon. Het kan daarom ook niet anders dat merken mobile contentmarketing als de spil binnen haar online contentstrategie zien. 61% van de consumenten voelt zich prettiger als merken deze content personaliseren en zal eerder geneigd zijn tot koop over te gaan. 70% van de consumenten voelt zich meer betrokken bij bedrijven als deze consumenten informeren via relevante content. Op dit moment geven bedrijven 25% van hun marketingbudget uit aan een contentstrategie.

Note: Volgens sommige onbevestigde berichten worden ook native ads tegengehouden door adblockers. Check hiervoor dit artikel op Adweek.

Bekijk waarom merken over moeten stappen naar mobile contentmarketing in onderstaande infographic.

Mobile_content_marketing_infographic

photo:lattefarsan(cc)