M-Commerce kan zo maar de redding zijn van de retailindustrie. Via mobiel is de consument gerichter bezig met zijn locatie en wat daar te doen is. Als de retailer hier op in speelt dmv interessante acties dan kan dit consumenten verleiden om bij hen iets te kopen. Maar ook de aankopen die via een mobiel worden gedaan, kunnen een boost geven aan de retail industrie. Want deze aankopen worden bijvoorbeeld in winkels opgehaald. Als de consument dan toch in de winkel is, is het aan de retailer om deze te verleiden tot meer aankopen. Echter e-commerce op een smartphone maakt nog geen m-commerce. Dus wat is het dan wel? The MobileIndex heeft hier een mooie definitie voor gegeven.

[chat question=”geo-everything* (retail + payments + time) = m-commerce“]

It’s where shopping, money and advertising intersect, through proximity and a one-time authentication process. And with an unprecedented potential for growth and revenue generation, there’s no telling where it might lead us. We’re on a journey, and our phones will take us geo-everywhere.[/chat]

Mcommerce is dus sterk in opkomst. Shopify voorspelt dat 1 op de 4 kado’s voor de aankomende kerst periode via een mobile device wordt gekocht. En hun voorspelling voor het komende jaar is nog flink hoger, 43 procent maar liefst. Met al deze beloften en voorspellingen zou je verwachten dat iedereen druk bezig is met het verzorgen van een mobile friendly website. Slechts 29% is er helemaal klaar voor, 19% is bezig met de ontwikkeling. Kort gezegd is dus 71% nog niet klaar voor mobiele klanten. Bekijk de groei van ecommerce via mobiele devices in onderstaande infographic.

 

the-rise-of-mcommerce
Bron: TheMobileIndex, Shopify