Nu het jaar 2014 bijna ten einde is kijken we regelmatig terug. Ook op het gebied van sociale media. Wat waren de grootste stijgers en dalers? Tumblr en Pinterest springen er positief uit als het gaat om een toenamen van actieve gebruikers. Pinterest kende de stijging van 110% en Tumblr van 120%. Bovendien bereiken deze sociale media jonge doelgroepen. 70% van de gebruikers heeft de leeftijd tussen de 16-34 jaar. Voor Facebook ligt dit duidelijk anders waar 25% van haar gebruikers ouder dan 45jaar is.

Mobiel en sociale media
40% van de gebruikers gebruikt haar mobiele telefoon voor het inloggen bij een social media netwerk. De verschillen zijn echter groot, en mobiel wordt steeds meer het belangrijkste kanaal voor social media activiteit. Snapchat is snelstgroeiende app in het mobiele landschap met een groei van 56%. Snapchat is een echt tienernetwerk. Maar liefst 71% van de gebruikers is jonger dan 25.

Bekijk wat we geleerd hebben van sociale media in 2014 in onderstaande infographic.

photo:highswaysagency(cc)

SocialMedia2014