In ons vorige artikel ‘push notification’ en nog 5 andere  tips’ om in contact te blijven met je klanten is ook het sturen van de ouderwetste text-sms berichten als tip naar voren gebracht. Onder consumenten weliswaar aardig op z’n retour vanwege de opkomst van het mobiele internet en andere app en ping-diensten. Maar voor ondernemers  in specifieke gevallen nog steeds goed bruikbaar. Sterker nog  een zakelijke SMS is hotter dan het ooit is geweest volgens de SMSbranche. Een beetje van ‘Wij van WC eend..adviseren…’ , maar toch. Vintage is hip. Waarom SMS verkeer niet? Wij bespreken graag 3 aandachtspunten om het beste uit je mobiele sms service te halen.

Sms’jes kunnen in sommige gevallen als storend worden ervaren. Met de juiste strategie kan je deze wijze van communiceren echter nog steeds goed inzetten als dialoog en/of als informerend medium waarbij je de relatie met je klant kan verstevigen.

Onderstaande 3 aandachtspunten die hierbij kunnen helpen.

1) Kies je bericht onderwerp zorgvuldig

Net als bij elke andere vorm van communicatie is er zoiets als teveel. Net zoals je niet wilt weten wat je vrienden aan het doen zijn elke seconde van de dag is er geen noodzaak voor een klant om alles van je bedrijf en je strategische keuzes te weten. Beperk je sms berichten dan ook tot deze die echt nuttig zijn voor je klanten. Bij voorkeur berichten die kunnen leiden tot een grotere kans op een aankoop in de toekomst. Uiteraard kun je een smsbericht ook als informerende tactiek hanteren; het bevestigen van een afspraak, een wijziging in het leveren van een product, een nieuwe salespromotie of product of diens dat op basis van verkopen in het verleden relevant is voor desbetreffende klant. Het moet in ieder geval een bericht zijn  waar je klant op zit te wachten.

Als je teveel  en niet relevante berichten stuurt zal waarschijnlijk het vertrouwen dat je hebt opgebouwd met je klanten juist kunnen verslechteren. Bedenk dit goed wanneer je een sms bericht stuurt.

2) Richt je op de juiste persoon

Als je een grote diversiteit aan producten of diensten levert, is de kans groot dat niet al je klanten in elk nieuw product of dienst geïnteresseerd zijn. Wanneer je selecteert op basis van demografische gegevens en liever nog op basis van gebruikersgedrag wordt de kans veel groter dat je niet met hagel schiet maar met scherp. Dit zal je rendement per bericht verhogen. Het hebben van een up to date en waardevol klantendatabase is hierbij erg waardevol.

3) Zorg ervoor dat zoveel mogelijk mensen zich aanmelden voor je sms mobile service.

Wanneer iemand in uw fysieke of digitale winkel komt of een aankoop wilt doen maak het dan zo eenvoudig mogelijk om zich aan te melden op je mobiele text messaging service. Hoe meer klanten zich aanmelden hoe groter bereik en hoe kosteneffectiever het is. Je kunt je klanten extra overtuigen door ze een special deal of andere privileges te geven. Op deze wijze profiteert je klant en ben jezelf in staat om in de toekomst kostenefficient je klant van updates op de hoogte te brengen wat je klantrelatie verder verstevigd.

De SMS branche heeft sinds kort sms.nl opgericht. Zij stellen dat de Short Message Service (SMS) een steeds belangrijker communicatiemiddel in notificatie, authenticatie, transactie en interactie wordt. Dat Of het nu gaat over de Eurovisie Songfestival stemming, internet bankieren of simpelweg het parkeergeld betalen; vaker en vaker speelt SMS een essentiële rol. Marketeers en zakelijke professionals kunnen op de site veel informatie vinden en delen.

Meer weten hoe via mobiel in contact te blijven met je klanten. Klik dan hier.

Bron: Textsprout/Dutchcowboys.nl/sms.nl

Photo: brownpau (cc)