15 digitale trends voor 2015
De 15 digitale trends voor 2015 gebaseerd op de stijging in conversaties die het afgelopen jaar plaatsvonden online.

Mobile neemt een 14e plaats in met een 4% groei. Deze relatief lage groei is niet verwonderlijk want mobiel wordt steeds meer een commodity en deze algemene term heeft de afgelopen jaren al een enorme explosie doorgemaakt en is met 1.5miljoen een veelgenoemde mention. Met een groei in mentions van maar liefst 358% is NFC (Near Field Communication) de grootste, gevolgd door de Internet of Things (283%) en wearables (220%) , maar ook internal communications, storytelling en branded content zijn in toenemende mate populaire termen geworden in online business. In absolute aantallen zijn er echter grote verschillen in mentions waarneembaar.

Het onderzoek is uitgevoerd door digitaal bureau Bell Pottinger.

James Thomlinson, Partner and Managing Director of Bell Pottinger Digital, says: “While technology will be one of the biggest drivers of marketing change in the New Year, the key focus for brands will be on delivering truly integrated strategies.

“Every year new hardware and software appears, but the most successful brands in 2015 will be those that harness new technology to deliver a single experience to consumers wherever they are in their journey”

Bekijk de 15 digitale trends voor 2015 in onderstaande infographic.

photo:skartistic(cc)

15DigitaleTrends2015