De kern van display advertising voor adverteerders is het op het juiste moment, in de juiste context de juiste boodschap te serveren aan de juiste persoon. Mede door de koppeling van data en technieken kunnen we nu achterhalen in welke fase van het aankoopproces de consument zich bevindt en de juiste boodschap af stemmen op individuele consumenten. Een kans die adverteerders niet mogen laten liggen.

De toekomst van mobiele dynamische banners
De smartphone heeft een aantal functionaliteiten die bovendien het mogelijk maken om nog gerichter targeting toe te passen . Zo helpen smartphones o.a consumenten om te navigeren via een GPS verbinding. Veel van deze consumenten zijn op zoek naar lokale informatie (70% van de zoekopdrachten op mobiel is lokaal georiënteerd, bron Google) en een groot deel onderneemt daarop binnen een uur actie. Alle reden voor adverteerders om met locatie gebaseerde display advertenties in te springen op het gedrag van de mobiele gebruiker.

Het bieden van op locatie gebaseerde targeting levert derhalve hogere performance en clickrates (CTR’s) op dan bij mobiele campagnes waarbij dit niet gebeurt. Door in (mobiele) dynamische banners op persoon afgestemde route en tijd aan te geven wordt traffic naar de winkel gestimuleerd.

Bekijk de toekomst van dymanische mobiele advertenties in onderstaande infographic.

photo:avlxyx(cc)

mobiele dynamische banners