ING introduceert vingerafdrukherkenning in de Mobiel Bankieren App. Na de introductie van Inge, stembediening in de app, is dit de tweede biometrische toepassing die ING in de app integreert. Door middel van vingerafdrukherkenning is het voor klanten mogelijk om in te loggen en, in een later stadium, betalingen te bevestigen met hun persoonlijke vingerafdruk. Hiermee maakt ING het gebruik van de Mobiel Bankieren App nog sneller en makkelijker voor haar klanten. Vingerafdrukherkenning is vanaf vandaag beschikbaar voor ING-klanten die in het bezit zijn van de nieuwste iOS-toestellen uitgerust met Touch ID.

Sinds de introductie van mobiel bankieren door ING, ruim 3 jaar geleden, heeft het aantal gebruikers een enorme vlucht genomen. Op dit moment maken al 2,1 miljoen klanten gebruik van de Mobiel Bankieren App. Ook neemt de intensiteit van het gebruik toe. Het is nu de gewoonste zaak van de wereld om iedere dag in te loggen. Per dag wordt 2,2 miljoen keer ingelogd in de app via een mobiel apparaat. Op de piekdagen, salarisdagen en na het storten van vakantiegeld, is dit zelfs gemiddeld 2,8 miljoen keer. Hiermee is de smartphone voor veel Nederlanders het startpunt geworden voor het regelen van bankzaken.

Innoveren met biometrie

Max Mouwen, Directeur Internet en Mobiel ING Nederland: “De smartphone wordt steeds belangrijker voor onze klanten voor het regelen van bankzaken. We blijven daarom innoveren en nieuwe functionaliteiten toevoegen in de app, waarbij klantfeedback een grote rol speelt. Met de introductie van vingerafdrukherkenning geven we gehoor aan een grote klantwens en maken we het voor onze klanten nog makkelijker om mobiel te bankieren. Het is nu mogelijk om met je persoonlijke vingerafdruk in te loggen in de app en later ook betalingen te autoriseren. Het is na stembediening de tweede biometrische toepassing. In een sector die draait om vertrouwen staan klantherkenning en veiligheid centraal. Biometrie kan hierbij van toegevoegde waarde zijn.”

Inloggen en bevestigen

ING introduceert vingerafdrukherkenning stapsgewijs in twee afzonderlijke releases. In de eerste release, die vanaf vandaag beschikbaar is op de nieuwste iOS-toestellen uitgerust met Touch ID, is inloggen met vingerafdrukherkenning mogelijk. Hiermee kunnen klanten inloggen in de app met hun persoonlijke vingerafdruk, betalen gebeurt nog met de pincode. Op basis van de ervaringen met inloggen en feedback van klanten wordt vingerafdrukherkenning verder ontwikkeld. De verwachting is dat de tweede release voor de zomer wordt uitgebracht. Dan wordt het mogelijk om naast inloggen in de app, ook betalingen te bevestigen door middel van vingerafdrukherkenning.

Dagelijkse bankzaken makkelijk maken

ING wil klanten helpen om financieel fit te worden en te blijven. Dat doet ING door klanten inzicht en overzicht te bieden in hun financiële zaken en door bankieren makkelijk te maken.

Innovatie speelt hierbij een belangrijker rol. ING houdt hierbij de actuele maatschappelijke ontwikkelingen in de gaten en maakt gebruik van de laatste technologische mogelijkheden. Mobiel bankieren heeft ervoor gezorgd dat gebruikers meer grip hebben op hun financiën. Klanten die mobiel bankieren sparen vaker, staan minder vaak rood en betalen sneller hun rekeningen. Met vingerafdrukherkenning maakt ING mobiel bankieren nog sneller en makkelijker. Of de klant wel of niet gebruik wil maken van deze toepassing is aan de klant zelf. Klanten kunnen via het instellingenmenu in de mobiel bankieren app vingerafdrukherkenning aan of uit te zetten.

Bron:ING
photo:redvers(cc)